Khamis, 12 Ogos 2010

ASSALAMMUALAIKUM!!!!



Assalammualaikum semua!!

Apa khabar? Sudah lama aku nda mengupdate blog ku ani. Banyak sebab kenapa aku nda update blog ani. Komitmen tugas. Sama jua dengan sebab-sebab yang lain….antaranya kelahiran my twin girls....Alhamdullillah!!

Nur Insyirah Farhanah & Nur Batrisyia Farhanah

Bersama my eldest son Muhd Hazim Danish


Pemergian Ibunda ku yang tersayang

Yang paling menyedih aku tahun ani adalah pemergian mama ku yang tersayang pada 1 Julai 2010 yang lalu….aku terlampau sedih. Aku doakan rohnya diabadikan bersama orang-orang yang beriman, termasuk bapa ku yang sudah meninggal pada tahun 2000 dan untuk semua Muslimin yang sudah awal meninggalkan kitani….Amin.Al-Fatihah….


GROTESQUE

Masa aku balum mengupdate kan blog ani, keujudan balik band lama dari KB, GROTESQUE menghidupkan serta mewarnakan lagi music scene yang andang sudah memakin kabur & pudar warnanya. Demo durang yang mengandungi 2 buah lagu Let Me Fall (full version dan instrumental) memang bagi ku ada UUMMPPHHH!!!! Good job bro. Kenapa aku cerita pasal band ani? Pasal bagi ku payah band lama di KB kan reformed balik. Banyak….tapi durang komited reformed balik band during ani. Anggotanya yang masih bertahan C Wan & C Nong dibantu oleh anggota baru…kalau dulu lagu yang dimainkan dengan adunan teknologi masa atu. Tapi demo during ani keluar dengan structure music yang lebih baik. 2 buah lagu untuk memperkenalkan durang dulu. Apa yang aku dangar durang masih dalam pembuatan lagu-lagu baru.

Menyentuh lagu durang ani, band projek ku TORMENTOR, pun dulu pernah main lagu Let Me Fall ani. Adunan muzik yang andang listenable membuatkan kami memainkan lagu ani untuk practice. Lagi pun C Nong main bass dalam band atu.

Metal Documentary

Lagi satu, video dokomentari From The Past Comes The Legions DVD yang menceritakan turun naik scene metal di KB. Ianya dokumentari metal di Brunei Khususnya.Dari mula hingga ke hari ini….welldone Hazrin of Emperor Zine. Temuramah bersama beberapa orang metallers yang diantaranya mengangkat atau menghidupkan scene underground metal di KB. Great documentary setakat ani yang keluar dari bumi Brunei yang bertuah ani.

Emperor Zine Issue 6

Keluarnya Emperor Zine juga menunjukan yang scene di sini masih lagi bernafas. Emperor zine pada kali ani lebih menumpukan kepada band-band local dan interview individu metal…..


Ramadhan Datang Lagi

Kepada semua umat Islam aku tidak lupa mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan. Gandakan amalan di Bulan Ramadhan ini…..tapi bukan pulang bulan ani saja. Bulan lain sama jua….Selamat Mengerjakan Ibadah Puasa….1 Ramadhan 1431.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan