Selasa, 7 Februari 2012

INFERIOR


Band aku ani aku buat dalam tahun pertengahan 1991. Masa atu atu line-up aku vocal/bass, Ozy guitar, Exor drum. Mula-mula nama band ani bagi nama Bloodrah. Maklumlah mau nama yang ganas or nampak brutal sikit, nama nya band brutal death metal….hehehe. Logo dibuatkan oleh si Nong…Nonx….abang nya Ozy. Tapi aku tukar nama atu jadi INFERIOR. Mungkin terpengaruh daripada album pertama band doom Malaysia, MODAR sekitar 1992. Kebanyakan riff untuk lagu kami dibuat oleh aku sama Ozy…atau Romzi,nama nya banar. So influence kami lebih kepada band-band thrash/death metal pada masa atu macam old METALLICA OBITUARY, AMORPHIS, RIOT & MOTORHEAD. Lapas atu kami ambil lagi pemain guitar, Nikman…or Nik. Drummer kami Exor keluar disebabkan ada komitmen yang penting. So,kami pakai Insan dari band EVILORATOR sebagai drummer pinjaman. Tiga buah lagu kami buat untuk main gig dan merakamkan rehearsal-demo kami tahun 1994. Lagu yang kami buat macam Shadow In The Mist, Kastela….The Golden Victory dan The Forgotten Realm. Nda lama lapas atu, Nik keluar sebab kan menumpukan pada palajaranya dengan jurusan yang diambilnya. So kami pakai York dari band SACRAMENTUM untuk mengantikan Nik. Salah satu gig yang kami kan main, kami gunakan khidmat Boy Alisma sebagai drummer pasal Insan sibuk dengan band nya. Tapi dalam satu gig (The Gathering Metal Titan 1994) atu kami tepaksa menggunakan Insan lagi sebab Boy Alisma inda dapat datang pada last minit. Lapas atu kami inda main lagi pasal aku & Ozy sibuk dengan urusan masing-masing yang lebih penting. INFERIOR pernah dinterview dan direview oleh zine-zine underground macam dari Malaysia, Singapore dan beberapa buah negeri…inda pulang banyak. INFERIOR bukan band yang hebat actually….hehe. INFERIOR inda lagi aktif lagi sampai hari ani.

aku masa gig

OZY, aku...ARIZ

DARI ATAS:OZY (GUITAR),ARIZ (BASS/VOCAL),NIK (GUITAR)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan